On monta asiaa, joista voisin kertoa, mutta joista ei tuu paljoa juttua. Tässä teille asioita.

Mun partsimansikoissa on ihan oikeennäköset lehdet sirkkalehtien lisäksi. Tai osassa mansikoita. Ne oikeet lehdet on halkasijaltaan suunnilleen viis milliä. Enintään.

Eilen kun tulin viikonloppureisulta kotiin, huomasin naapurin bemarikuskin parkkeeranneen vähän leveesti. Hopeasalama ei mahtunutkaan omaan ruutuunsa ja piti lainata naapuritaloyhtiöltä tyhjää ruutua seuraavasta rivistä. Toivottavasti bemarikuski huomaa tänään erheensä ja hopeasalama saa siirtyä omaan ruutuunsa.

Astran uus nimi hopeasalama tulee siitä, että korjaamon papereissa luki sen värin kohalla silver lightining.

Tänään meinasin ostaa konditoriosta torttupaloja, koska mulle tulee vieraita. Mutta unohdin ja muistin ne vasta ruokakaupassa. Onneks oli iso ruokakauppa ja pakastealtaassa vappuna hyväksi todettuja munkkeja.

Mun kesäkukatki on kaivautunu pinnalle. Mä en enää muista mitä kukkia niissä on, mutta kolmea lajia sekasin. Tuleekohan niistä ihan tosi korkeita kukkia? Sitte niitten pitää ehkä muuttaa jossain vaiheessa partsin hyllyltä partsin lattialle.

Muistin tänään töissä, että mulla on yks askarteluprojekti jääny kokonaan tekemättä. Esittelin sitä työkaverille ja jätin ressaamatta, koska projektin lopputulosta tarvitaan oikeesti vasta syyskuussa. Mä oon vaan innoissani menny ja ostanu tarvikkeet jo huhtikuussa.

Ostin tänään muuten myös mansikoita. Kevään ekat. Ostin ku sain maistaa. Mä oon niin mainoksen uhri. Ne ei ollu ees mitenkää huippumakeita, mut ihan tuoreen mansikan makusia, nii ostin. Enkä ois varmaa kehannu jättää niitä kauppaan enää sen jälkeen ku maistoin.

Ja eilen illalla testattiin kaverin kanssa paikallista pizzeriaa. Hyvä pizzeria. Ei mikään italialainen, mutta muuten hyvä. Puolet calzonesta tuoreine tomaatteineen ja sipuleineen ja kypsine kebab-lihoineen odottaa jääkaapissa vielä syöjäänsä.

Eilen illalla myös tilasin viimein sen ulkosen kovalevyn maailman hitaimpaan tietokoneeseeni. Se on vaaleanpunainen ja tulee postiin jonain päivänä. Ehkä jo tällä viikolla. Ehkä ens. Ehkä ens, koska torstai on pyhäpäivä.

Ja tänään oon kuullu kivoja hääjuttuja, niinku kengistä ja puvusta ja sormuksesta. Syötiin lounaaksi leipäateriat ja ihailtiin Glitterin kaikkia ihania sormuksia ja kaulakoruja ja korviksia ja tukkajuttuja. Ja kauhisteltiin niitä piparkakkumuotin näkösiä ja kokosia korvakoruja ja niitä tekotukkaponnareita. Kuka maailmassa ostaa niitä?

Nyt voisin kurkata Areenasta eilisen Strömsön ja odotella kummityttöä perheineen paikalle.