.. matkakortista ja julkisesta liikenteestä. Aamulla juoksin junalle ja kirosin kun se ei odottanu. Mut se oliki jo valmiiksi myöhässä. Ja seuraava tuli muutaman minuutin odottelun jälkeen. Oli aikataulut vähän sekasin, mutta pihalla oli sen verran lämmin ettei tarvinnu palella. Mutta iltapäivällä matkustin kahdella bussilla, ja ne molemmat osu kohille just ku tulin pysäkille. Bussikuskitki oli ystävällisiä. Vastaili mun reittikyselyihin eikä näyttäny hapanta naamaa.

.. kirjastontädistä. Tänään on Lainan nimipäivä. Vein työpaikan mainosta kirjaston ilmotustaululle ja totesin perillä ettei mulla oo nastoja mukana. Kirjastontäti otti mainoksen vastaan ja sano ettei mun nastattomuus haittaa, hän laittaa sen kyllä seinälle. Ja kun lopulta lähdin ovesta ulos (äänikirjahyllyn ja parin kirjan lainaamisharkinnan jälkeen), kirjastontäti järjesteli ilmotustaululle tilaa meiän ilmotukselle ja hymyili. Tai ainaki mun mielestä se hymyili. Sovitaan että hymyili.

.. viime ja edellisjoulun joululahjoista. Niistä, jotka liittyy autoon. Ja vielä jonku edellisenki joulun autolahjasta. Ne lahjat on tietty isompi lumiharja, lumilapio ja auton sisätilan lämmitin. Kävin laittamassa auton johdon päähän ja päätin samalla siivota lumet pois. Naapurit varmaan naureskeli mulle viereiseltä parkkikselta. Olin pitkässä vaaleessa toppatakissa ja paksuissa sukkiksissa. Ja hameessa, mut se oli niin lyhyt ettei se näkyny takin alta. Mut auto tuli siivottua ja lumet luotua sen ympäriltä. Sitä lunta ei tullu tänään ihan vähän.

.. taloyhtiön lenkkisaunavuorosta. Kävin kuntoilemassa, enkä voinu mennä salilla saunaan koska siellä oli huoltopäivä. Onneksi muistin kesken sisäpyöräilytunnin, että tänään tiistaina on lenkkisaunat. Menin saunaan ekaa kertaa ever ja valloitin sen. Siellä oli joku käyny ennen mua, mutta kukaan ei tullu samaan aikaan mun kanssa. Meen sinne varmaan toistekin tiistai-iltana. Siellä on pehmeemmät löylyt ku salilla. Ja siellä vois paistaa makkaraa jos haluais. Siellä on sellanen samanlainen makkaranpaistopannu ku mökilläki on. Siihen ehkä tosin tarvittais pidempää saunomista ja näköyhteys kiukaalle, ettei heittele löylyvesiä makkaroitten sekaan :)

.. isin kanssa juttelusta. Iskä soitti ja kyseli jos pääsisin sukulaistädin 80-vuotissynttäreille. Harmi, ku työt on siinä päällekkäin enkä voi mennä. Iskä myös kerto mulle korkojen vaihteluista ja Egyptin tilanteen vaikutuksesta niihin. Ja mä sanoin etten mä oo niistä oikeestaan ressannu. Jäätiin molemmat hyvälle mielelle. Se on pääasia :)

.. iltapalasta. Mutta siitä voi lukea lisää Emman keittiöstä.