Loman ensimmäinen viikko on vietetty Itä-Suomessa. Kuvia on kamerassa muutamia, mutta ne ei oo päätyny vielä koneelle asti. Kamalan kiireistä tää lomalaisen arki, kun ei millään kerkee tehdä kaikkea mitä tahtois! Mutta mökillä on siis loikoiltu, käppäilty kattomaan kalliomaalauksia, istuttu kaffeella Wanhassa Martassa ja vierailtu myös Pohjois-Savossa tapaamassa uusia ihmisiä. Siellä me ihailtiin kanavia, näkymiä kerrostalovesitornista ja järvimaisemia. Syötiin metrilakuja, melkeen tanssittiin iltatorilla (paitsi siellä ei kuulema oikeesti kuulunu tanssia, vaikka se juontaja muuta puhuki), opittiin pikkumiehen viisauksista, leikittiin koirien (!) kanssa (joka päivä oppii ittestäänkin uutta) ja pakattiin autoon uus, isompi telkkari.

Ja eilen kotona alotettiin uus, yhteinen harrastus. Se, josta puhuttiin just ennen reisua. Päätettiin ruveta yhdessä lenkkeilemään. Yksin se on tylsää. Yksin sitä ei tuu harrastettua. Mutta yhdessä päätettiin. Ostettiin alennusmyynnistä juoksuhousut ja katteltiin lenkkareita. Ja käytiin eilen ekalla lenkillä. Mä en kuulema ollukaa niin huonossa kunnossa ku olin sanonu. Mun mielestä olin. Ainaki puuskutin kovaa ja naama oli samanvärinen ku keitetty rapu. Tai se näytti vähän palaneelta. Jos on alle ruskettunu (itäsuomalainen ilmanlaatu anto mulle hyvin väriä naamaan) ja sitte hikoilee, nii näyttää siltä ku ois epäonnistunu auringonotossa :D