Mun viikon mittanen syyslomani on lopuillaan. Huomenna meen ja kerron kasiluokkalaisille ens vuoden ripareista. Mutta tänä viikonloppuna oon vielä lomaillu. Tosin aika vauhdikkaasti. Harvoinpa osuu samaan viikonloppuun yhtä monta ihmistä ku tähän. Oon sylitelly ja syöttäny kummityttöä. Oon jutskaillu, syöny ja kärrytelly ystävän kanssa ajan kanssa mut silti ihan liian lyhyesti. Oon juhlinu toisten kihlajais-tuplasynttäri-tupareita ja unohtanu sateenvarjoni, joka anto hyvän syyn pikaseen näkemiseen viel seuraavanaki päivänä. Oon matkustanu lukioaikasen kaverin kyytillä ja löytäny henkkamaukalta järkyttäviä asusteita saman kaverin juhla-asun täydennykseksi. Hyvät naurut saatiin aikaseksi :) Oon jutellu bussimatkalla ystävän kanssa 45 minuuttia puhelimessa häistä ja muista elämän tärkeistä ja kutkuttavista asioista. Oon istunu juomassa teetä hienoista perintökupeista keittiössä, jonka oon viimeks nähny vasta perustusvaiheessa joitakin vuosia sitte. Ja oon loppujen lopuksi ajanu myös kotiin lötköttämään omalla sohvalla. Matkalla meinas ruveta väsyttämään ja rupesinki sitte kuuntelemaan Deiltä Tuomasmessua ja laulamaan mukana. Ja kuuntelin vielä kotipihassa saarnan loppuun, vaikka auto oliki jo omassa ruudussa ja sammutettuna.