Tältä täällä nykyään näyttää. Tai näytti ennen viime yötä. Sillon laitoin puoli yhden jälkeen kotiin joulukoristeet. Heti sen jälkeen kun olin kuunnellut ystävän kanssa puolilta öin Jouluradion alotus-Hoosiannan ja liittyny kimpassa Marttoihin. Ja tietty tullu kotiin. Polkenu filetsulla ja huomannu vasta kunnon alamäkivauhdissa, että pihalla on pakkasta ja tiet saattaa olla vähän liukkaita :) En onneksi kaatunut. Mutta siis. Niitä kuvia.

Kirjahylly sai uuden kodin sohvan ja sängyn välistä, ja sänky käänty takasin niin kuin se ihan alkujaan oli. Nyt on ihan oikee makkari ja ihan oikee olkkari. Ainaki mun mielestä. Eikä yhtään tukkonen, vaikka sitä pelkäsin. Onneks koklasin, enkä suoraan vaan pistäny hyllyä myyntiin. Tolla kynttilämäärällä muuten lämmittää tällasen yksiön ihan kivasti :)

Ja siinä on mun piano. Ihan omalla paikallaan. Minne muuallekaan sen ois laittanu? Tai miten mä ikinä kuvittelin, ettei se muka mahtuis tänne? Pianon yläpuolelle seinään on ostettu jo peili. Se on iso ja painava ja odottaa isiä ja porakonetta kylään. Ja sitä, että mä vielä joku kaunis päivä maalaan sen kehykset valkosiksi. Mulla on ei-valkoset seinät, joten valkoset kehykset erottuu kivasti seinästä. Tulee sellanen raikas ja valosa fiilis.

Tässä vielä osa tän joulun koristeista. Pianon päällä on seimi ja enkelikuoro. Keskellä asuntoa verhotangossa roikkuu joulupalloja ja pieniä tähtiä. Hyllyn vieressä hengailee pari tonttua. Keittiön lampussa roikkuu puiset lumitähdet. Ikkunassa on upouusi joulutähti, jollasesta oon haaveillu monen ihmisen mukaan jo useemman vuoden. Löysin siis vihdoin sellasen paperisen joulutähden, jossa on valo sisällä ja joka on OIKEIN PÄIN!! Ei siis yks sakara alaspäin. Mun mielestä ne sellaset on vääränlaisia. Erityisesti kun on kyse joulutähdestä. Ja hyllyn päällä on adventtikynttilät. Vanhoja alttarikynttilöitä, jotka on jo liian pieniä palamaan alttarilla isossa kirkkosalissa mutta just sopivan kokosia palamaan mun kotona hyllyn päällä.

P.S. Jos tänään on ollu eka adventti, pitäskö tää tulkita jo talveksi? Mun mielestä plus kaheksan ja vettä ku aisaa on aika syksy.