Tää oli kiva viikonloppu. Sisko tuli perjantaina, ja me mentiin kauppaan ostamaan jätskiä. Eiku siis leipää ja maitoa. Istuttiin ilta keittiön pöydän ääressä syömässä ja sitte sisko otti ja imuroi mun asunnon ihan perusteellisesti. Lauantaina, heti sen jälkeen, ku vessa oli pesty, suunnattiin kattomaan häämessuja ja kurkittiin samalla terveys-, koru- ja kauneus ja terveys -messuja. Ei löydetty roosanauhoja, mut maisteltiin monen kojun karkkeja (Helsingin srk-yhtymällä oli parhaat) ja syötiin vähän huonot salaatit. Illan ohjelmassa ruokakaupan jälkeen oli hyvää iltapalaa ja esitteitten levittelyä sohvalle ja olkkarin lattialle.

Sunnuntaina mä pengoin (vihdoin) mun vaatekaapeista kesävaatteet sängynaluslaatikoihin ja keräykseen menevät vaatteet kasaan. Niitä keräysvaatteita tuli kuus pussillista. Mistä niitä oikein tulee? Viimeks oon penkonu ne muuton yhteydessä tammikuussa. Ja sitä ennen muuton yhteydessä kaks vuotta sitten. Miten niitä voi TAAS olla kuus muovipussillista?? Samalla ku mä pengoin vaatekaappeja, sisko puunas mun keittiön. Lattiasta katonrajaan asti. Se ei oo ikinä ollu yhtä valkonen. Ei varmasti edes uutena. Se on hieno. En tienny, että mun kodinkoneista saa sen lian (ainakaa nii helposti) irti. Luulin, et se on ihan pinttyny eikä sille voi mitää ilman jotain tujua ainetta, kunnon kumihanskoja ja päättäväistä asennetta. Mut siihen auttoki sieni. Sieni on avain kaikkeen keittiösiivoukseen. Sen opin tänään.

Kiitti, sisko, puhtaasta kodista :)